“Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του” συνηθίζουμε συχνά να λέμε, όμως αυτή η -σοφή κατά τ’ άλλα- ρήση δεν έχει θέση στον επιχειρηματικό κόσμο και στην προσπάθεια προσέλκυσης του καταναλωτικού κοινού. Η βιτρίνα του καταστήματος σας, στα μάτια του καταναλωτή, αντιπροσωπεύει ολόκληρη την επιχείρηση σας και στόχος είναι να τραβήξετε το ενδιαφέρον του στα μόλις λίγα δευτερόλεπτα που θα αφιερώσει στο βιαστικό βάδισμά του.
Θέλετε λοιπόν, να αυξήσετε τις πωλήσεις σας και να προωθήσετε αποτελεσματικά τα νέα προϊόντα σας; Παρακάτω θα δείτε κάποιους έξυπνους τρόπους διακόσμησης της βιτρίνας σας που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε το σκοπό σας.
-
Δημιουργήστε ένα σημείο εστίασης
Είναι βασικό η βιτρίνα σας να είναι έτσι δομημένη, ούτως ώστε να περιέχει ένα κεντρικό σημείο όπου θα εστιάζει ο καταναλωτής. Σε αυτό το σημείο τοποθετήστε κάποιο από τα βασικότερα εμπορεύματά σας ή κάποιο νέο προϊόν που θα θέλατε να λανσάρετε και στη συνέχεια διαμορφώστε την υπόλοιπη βιτρίνα γύρω από αυτό.
Ένας αποτελεσματικός τρόπος δημιουργίας εστίασης είναι να χρησιμοποιήσετε κούκλες βιτρίνας για μια αναπαράσταση του προϊόντος σε ολόκληρο το ανθρώπινο σώμα, είτε σε μέρος αυτού (μπούστο- κεφάλι- πόδι)
Προσοχή: Αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε πολλά εμπορεύματα γιατί δε θέλετε ο καταναλωτής να προσπεράσει λόγω μεγάλης ποσότητας πληροφορίας.
-
Δημιουργήστε οπτική ισορροπία
- Η συμμετρία στη διακόσμηση της βιτρίνας σας θα βοηθήσει τον καταναλωτή να επεξεργαστεί την οπτική πληροφορία που λαμβάνει ευχάριστα και ευκολότερα. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε χρησιμοποιώντας προϊόντα πανομοιότυπων χρωμάτων, είδους, υφής, μεγέθους ή και εντελώς διαφορετικά, αλλά τοποθετημένα με συμμετρικό τρόπο.
- Η ασυμμετρία ωστόσο αποτελεί κι αυτή έναν επιθυμητό τρόπο διακόσμησης της βιτρίνας, καθώς προκαλεί έκπληξη στο ανθρώπινο μάτι με αποτέλεσμα να προσελκύει το ενδιαφέρον του καταναλωτή γρηγορότερα.
-
Επιλέξτε τρόπο ομαδοποίησης και τοποθέτησης
Συχνότερα επιλέγονται το στυλ πυραμίδας ή το στυλ επανάληψης.
- Με το πυραμιδωτό στυλ επιτυγχάνεται μια φυσική και ξεκούραστη κίνηση στη ματιά του καταναλωτή και επιπρόσθετα είναι ένας καλός τρόπος δημιουργίας κέντρου εστίασης.
- Αν θέλετε να δώσετε έμφαση σε κάτι συγκεκριμένο, τότε επιλέξτε το στυλ επανάληψης και τοποθετήστε τα προϊόντα σας έτσι ώστε κάποια στοιχεία ή και τα ίδια τα προϊόντα να επαναλαμβάνονται. Σε αυτή την περίπτωση προσέξτε μη χαθεί το σημείο εστίασης.
-
Χρησιμοποιήστε ειδικές κατασκευές
Υλοποιήστε τις πρωτότυπες ιδέες σας για ειδικές κατασκευές που θα αποτελούν κάτι διαφορετικό. Το διαφορετικό είναι πάντα σύμμαχός σας στον ανταγωνιστικό επιχειρηματικό κόσμο, στοχεύοντας σε ένα αποτύπωμα στη μνήμη του καταναλωτή.
-
Συχνότητα αλλαγής βιτρίνας
- Αποφύγετε την πολλή συχνή αλλαγή της βιτρίνας σας γιατί αυτό μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση στον καταναλωτή, αποτελώντας παράλληλα περιττό έξοδο για εσάς.
- Μια αλλαγή με κάθε αλλαγή της σεζόν είναι αρκετή για την αναγκαία προσαρμογή στην εκάστοτε εποχή.
- Για μια μικρή ανανέωση μπορείτε ακόμη, κατά τη διάρκεια κάθε σεζόν, να αλλάζετε θέσεις σε κάποια από τα προϊόντα σας ανάλογα με τους στόχους σας και την πορεία των πωλήσεων ή να προσθέτετε κάποια αξεσουάρ. Με αυτόν τον τρόπο ο καταναλωτής που περνά συχνά έξω από τη βιτρίνα σας δε θα βαριέται.
Συνοψίζοντας
Ο τρόπος διακόσμησης της βιτρίνας σας είναι το νούμερο ένα πράγμα που πρέπει να προσέξετε, καθώς το ενδιαφέρον του καταναλωτή λειτουργεί από έξω προς τα μέσα. Δεν αρκεί α διαλέξετε τα σωστά προϊόντα, αλλά και να λάβετε υπόψη τον τρόπο της τοποθέτησης τους, τα έπιπλα-αξεσουάρ-στηρίγματα που θα τα πλαισιώνουν και την επίδραση που θα έχει το οπτικό αποτέλεσμα στον καταναλωτή.
Στην πραγματικότητα, αυτό που έχετε να κάνετε είναι να σκεφτείτε εσείς οι ίδιοι ως καταναλωτές –όπως κάνετε άλλωστε κάθε μέρα–, απλώς αυτή τη φορά της δικής σας επιχείρησης.